MOJE MALO PARČE NEBA

MOJE MALO PARČE NEBA

Saturday, June 16, 2018

Prazan prostor i mi u njemu



,,Čovek često zaboravlja prostorni značaj svojih postupaka, misli, osećanja i reči. Delujući nasamo pokazuje svoje pravo lice. Bez obzira na to da li ljudi vide ili ne vide, da li znaju ili ne znaju kako se neko ponaša, prostor sve vidi i  sve zna jer u njemu sve ostavlja trag. Pojava koju prostor jednom zabeleži, ostaje u njemu zauvek delujući na ljude, na okruženje i na svog tvorca. ,,
Aspekti agni joge
Praznina je pojam o kojem retko razmišljamo, baš kao što ne mislimo o prostoru, a neispunjen prostor je takođe praznina.Nas praznina zbunjuje, čak i uznemirava i zato tako očajnički težimo da je ispunimo. Ispunjavamo je stvarima, zvucima, pokretima, čime stignemo… Suočeni sa praznim prostorom, uglavnom osećamo narastajuću napetost. Kao da iz prostora nešto vreba, kao da će nas praznina zgrabiti ukoliko joj samo dozvolimo da postoji. Isto je i sa unutrašnjim prostorom, onim koji se prostire unutar naše svesti. Taj prostor najčešće je ispunjen raznim mislima, pitanjima, zaključcima, brigama, željama… Retko mu dozvoljavamo da bude prazan, plašimo se, kao da bi nas ta praznina unutar nas progutala. Strah nam ne dozvoljava da doživimo tu veličanstvenu prazninu u sebi i oko sebe. Zato često previše pričamo ili se zatrpavamo raznim aktivnostima koje nam onemogućavaju da osetimo prazninu i tišinu u njoj.  O prostoru uopšte ne razmišljamo, ponašamo se kao da ne postoji, kao da ne prebivamo u njemu.
Ipak, ako malo razmislite, shvatićete ogroman značaj prostora i praznine. Zar soba nije prazan prostor? Da nije tako, ne bismo mogli da je ispunimo nameštajem. Baš kao i posuđe. Da u njemu nema prostora, ne bismo ga koristili da u njega sipamo hranu. Da između slova nema praznina, ne bismo mogli da čitamo, a i muzika bi bila sasvim drugačija bez pauza.
I kao što su pauze u govoru važne da bismo razumeli sagovornika, tako su važne i pauze u životu. Potrebno je da dopustimo sebi da osetimo prazninu… To savršeno prisustvo koje se širi u nama i oko nas. Prazno prisustvo koje nas ispunjava spokojnom tišinom. Ne plašite se. U praznini nema ničeg pretećeg, to su samo naši strahovi i projekcije koje je neophodno prevazići. Posmatrajte prostor svesno, osetite ga… prostor u sebi i prostor oko sebe…. i oni će se u jednom trenutku stopiti i vi ćete osetiti jedinstvo sa onim što sada zovemo spoljašnji svet.

1 comment:

  1. Nikad nisam vjerovala u bajanje čarolijom ili magiju dok nisam upoznala dr. Ajayija kojeg sam kontaktirala putem njegovog broja: +2347084887094 na WhatsAppu, prolazila sam kroz probleme u braku jer je moj suprug rekao da više ne želi imati nikakve veze sa mnom nakon 9 godina braka, zaista volim svog supruga pa tražim pomoć da se riješe stvari u mom braku, dok sam pregledavajući vidjela gdje je muškarac preporučio dr. Ajayija jer mu je čarolijom pomogao da se unaprijedi na radnom mjestu, posegnula sam Doktor Ajayi i objasnio mu je, rekao mi je što moram učiniti da vratim mir u svom domu nakon što sam slijedio sve njegove upute, moj muž se predomislio i živimo sretno i nikada više nije spomenuo ništa u vezi s razvodom. Kontaktirajte dr. Ajayija danas za bilo kakav problem u vezi ili bilo koji aspekt života i on će pronaći rješenja za vaš problem. Viber / WhatsApp broj: +2347084887094 ili e-adresa: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete