U današnjem svetu stalnog ubrzavanja
tempa, kada se pitamo kako da uhvatimo korak sa svim,
trebamo da savladamo veštinu upravljanja vremenom. Razvoj ove navike je od
ključnog značaja za bilo koju oblast našeg života.
1. Ne oslanjajte se na svoju memoriju. Zapišite svoje ciljeve i
planove i oslobodite mozak za rad.
2. Napravite listu vaših prioriteta. To će pomoći da se
koncentrišite na suštinskim stvarima i će da vas sprečiti da trošite svoje
dragoceno vreme na trivijalnosti.
3. Na kraju svake nedelje odvojite vreme za planiranje vaše
sledeće sedmice. To nije gubljenje vremena, to će se isplatiti značajnim
povećanjem vaše produktivnosti.
4. Pogrešno očekivati da ćete zapamtiti interesantne ideje. Uvek
imajte svesku pri ruci da ih stavite na papir. Kao opcija— nosite sa sobom
audio rekorder za brzo bilježenje ideja.
5. Ako druga osoba zahtjeva nešto
suprotno vašim ciljevima— kažite „ne“. Trebate to da naučite— ova sposobnost će
vama vratiti vaše vreme, da radite napokon na tome što
sanjate.
6. Pre akcije— razmislite, ali ne dugo. Malo refleksije će vas
spasiti od zbunjenosti i pukog gubljenja vremena.
7. Rezervišite vreme u vašom dnevnom redu za samousavršavanje i
razvoj vaših veština i sposobnosti.
8. Uvek budite ovde i sada, budite apsolutno svesni toga što
radite. Trebate da jasno razumete kako provodite svoje vreme. Svaka vaša akcija
treba da vas približava ka vašem cilju— poslovnom ili ličnom.
9. Uključite tehnike i metode koje
rade najbolje za vas u
vaš personalni sistem planiranja i koristite ovaj sistem sve vreme.
10. Iskreno i odgovorno procenite sebe
u vezi štetnih navika. Oni kradu vaše vreme, tačka. Napravite listu loših navika i
ostavljajte njih jedan po jedan. Najbolji rezultati ćete postići
zamenom loše navike sa pozitivnom. Naprimer, novi jezik umesto pušenja ili nekontrolisanog šopinga.
11. Ne obavljajte nečij tuđi posao da
se pojavite kao bolja osoba. Na ovaj način gubite vreme
umesto dapostanite bolja osoba.
Za vašu promociju u poslu i napredak u životu imaju vrednost vaši stvarne vrline i sposobnosti, a ne spletke i drugi
okolnosti.
12. Vodite dnevnik za bilježenje svog napretka na putu ka vašim ciljevima. Pišite u
njemu redovno, i čitajte ga da se uverite da li krećete u pravom smeru.
13. Prihvatite činjenicu da me može svaki problem da se reši na
savršen način. Nemate razloga da budete perfekcionista, iako su roditelji vama
to nekad rekli. Ne treba prepisivati poslovno pismo 20 puta kako bi postigli
Leo Tolstoj stil.
14. Nemojte da se pretrpate sa zadacima. Ako suočavate sa
presudnom problemom ili važnom zadatkom— radite isključivo na njemu. Sekundarni
zadaci ćete rešavati u povoljnije vreme.
15. Ne varajte se efikasnošću— možete efikasno raditi na nećemu
što nije sada prioritet, jednostavno zbog toga što „nije teško to da uradim“.
Ali ovo nije slučaj efektivnog, maksimalno profitabilnog korišćenja vašeg
vremena.
Uvedite u vašu praksu ova 15 jednostavna načina upravljanja
vremenom i vi ćete ubrzo postići značajno poboljšanje kvaliteta vašeg života.
Dr.
Dmitry TARASOV
No comments:
Post a Comment