MOJE MALO PARČE NEBA

MOJE MALO PARČE NEBA

Friday, June 24, 2016

Običan um uvek PREBACUJE ODGOVORNOST


Običan um uvek prebacuje odgovornost na nekog drugog. Uvek neko drugi čini da patite. Vaša supruga vam stvara patnju, vaš suprug vam stvara patnju, vaši roditelji vam stvaraju patnju, vaša deca vam stvaraju patnje ili to čini finansijski sistem društva, kapitalizam, komunizam, fašizam, postojeća politička ideologija, društvena struktura, vera, karma, Bog... imenujte to kako hoćete! 

Ljudi imaju na milione načina da izbegnu odgovornost. Ali onog trenutka kada kažete da vam neko drugi – X, Y, Z – stvara patnju, onda više ništa ne možete učiniti da to promenite. Šta tu možete uraditi?

Kada se društvo promeni i kada dođe komunizam i bude besklasno društvo, tada će svi biti sretni. Pre toga to nije moguće. Kako možete biti sretni u društvu koje je siromašno? Kako možete biti sretni u društvu u kojem vladaju kapitalisti? Kako možete biti sretni u društvu koje je birokratsko? Kako možete biti sretni u društvu koje vam ne dozvoljava slobodu?

Izgovori, izgovori i izgovori – opravdanja samo da se izbegne jedan jedini uvid:"Ja sam odgovoran za sebe. Niko drugi nije odgovoran za mene; to je apsolutno i konačno moja odgovornost. Sve što sam ja, sve to je moje stvaralaštvo."





Autor:
 Osho


No comments:

Post a Comment